Maison Shoeshibar – Schoenen voor de Femme Fatale

Maison Shoeshibar is een Deens schoenenmerk voor echte femme fatales.
Samir Souid, de founder en ontwerper van het label, startte met het label in 2001. Met behulp van zijn familie, wie al jaren in het vak zitten is het ooit nog kleine label nu uitgegroeit tot een merk met meer dan 50 online en offline verkooppunten. Als we de ontwerper mogen geloven, is Maison Shoeshibar nog lang niet klaar met groeien. 

Als ik de ontwerper vraag waar hij de inspiratie voor zijn ontwerpen vandaan haalt, kijkt hij me lachend aan. ‘’Ik haal mijn inspiratie uit elke vrouw. Ik kijk naar haar en haar schoenen en realiseer me vaak dat vrouwen op veelte saaie schoenen rondlopen. Dat is toch stom, een mooie vrouw op saaie schoenen?’’
Zijn collectie voor het najaar van 2016 is niet bepaald saai te noemen. Ik loop langs de prachtige ontwerpen terwijl hij vervolgt: ‘’Ik kies alleen het beste materiaal, ik hou van olifanten leer en vrouwelijke vormen voor de schoen. Maar ik wil de functionaliteit niet uit het oog verliezen.’’ Hij pakt een prachtige high-top sneaker met bont aan de voorkant en houdt hem voor mijn neus. ‘’Ik wil de functionaliteit niet verliezen maar ook zeker niet het design. Neem deze schoen, een prachtige sneaker met aan de voorkant 100% echt konijnenbont. Overdag kun je het konijnenbont verwijderen doormiddel van de klittenband strip. Wat je dan overhoudt? Een functionele maar toch fashionable sneaker. In de avond, voor een feestje bijvoorbeeld, plak je het bont weer vast en zullen er hoofden omdraaien om te kijken naar je schoenen. Trouwens, het konijnenbont is enkel van konijnen die al dood waren, het is dus diervriendelijker..’’ Als ik Samir vraag of ik toevallig al foto’s mag maken van zijn nieuwe collectie is zijn antwoord meteen ja. Iets wat ik als journaliste fijn vind, alleen weet ik ook dat het bij veel schoenmerken anders is.  

Op de tafel die links van de displays staat liggen al nieuwe ontwerpen voor het voorjaar van 2017. Die mag ik niet fotograferen. ‘’Ik denk graag vooruit.’’ Zegt hij terwijl hij de papieren van zijn bureau weghaalt. ‘’Mijn hersens stoppen nooit met denken aan nieuwe schoenen, ik wil elke schoen verbeteren en altijd blijven groeien als ontwerper. Ik heb over de hele wereld vrouwen die ik mijn schoenen laat testen. Ze houden dan alvorens er een collectie uitkomt, een maand lang bij hoe de schoenen zitten en hoe comfortabel ze zijn. Deze feedback die ik dan krijg gebruik ik weer om mijn volgende ontwerpen te verbeteren.’’
‘’Mijn creativiteit is oneindig zolang er vrouwen zijn om mijn schoenen te dragen.’’  

De website van Maison Shoeshibar is op dit moment onder constructie. Toch meer zien van dit geweldige merk? Bekijk dan hier hun Facebookpagina .

Winkelwagen