Wednesday Whiskey: Een merk met een verhaal

Kennen jullie het schoenenlabel Wednesday Whiskey al? Afgelopen week was ik op bezoek bij Marijn Verschure. Marijn is de eigenaar van het schoenlabel Wednesday Whiskey en hij vertelde mij hoe zijn droom zijn realiteit is geworden.

Het is pas kort geleden dat Marijn besloot om zijn leven compleet om te gooien. Als je ziet waar hij nu is zou je zeggen dat het hem langer moet hebben gekost. Zelf lijkt hij er heel nuchter onder te blijven; ‘Dat is gewoon zo gekomen.’ Zegt hij terwijl hij zijn schouders nonchalant ophaalt. 

Dublin
Zijn avontuur begon in 2011. Marijn bezocht met een aantal vrienden de Ierse hoofdstad Dublin. Voor wie een beetje bekend is met deze stad, weet dat whisky daar een veel gedronken en geprezen drank is. Marijn bezocht op een middag dan ook de Jameson Whiskey Tour. Hier raakte hij geïnspireerd door de drank en begon de drang om iets voor zichzelf te beginnen dan ook weer te kriebelen.
Marijn werkte destijds voor het schoenenmerk Clarks en zo begon hij te denken over hoe hij schoenen en whisky kon combineren. 

Portugal
Een heleboel brainstorm sessies en slapeloze nachten later was het zo ver. Marijn had de knoop doorgehakt en besloot schoenen te gaan ontwerpen.
Hij stopte met zijn huidige baan om zich compleet op zijn droom te kunnen storten. De naam van zijn schoenlabel? Wednesday Whiskey, zo besloot hij.
Met 0 ervaring maar een hele hoop enthousiasme benaderde hij schoenenfabriek na schoenenfabriek in Portugal, want als je schoenen wilt laten produceren is dat de ‘’place to be.’’ Echter wilde Marijn niet zomaar een schoen laten ontwerpen. Hij wilde de beste kwaliteit, de beste materialen maar vooral dat er aan elke schoen aandacht werd besteedt. Na lang zoeken vond hij dan ook de geschikte fabriek waar hij een aantal van zijn ontwerpen liet produceren.

Samenwerkingen
In 2013 was zijn eerste collectie af en wilde hij het op een bijzondere manier gaan presenteren aan iedereen. Hij kreeg het toen voor elkaar om Jameson Whiskey te strikken voor een samenwerking. Op dit moment is er een samenwerking met The Balvenie Scotch Whisky. Een samenwerking van merken die zeer goed bij elkaar blijken aan te sluiten. Een gouden combinatie dus.

Shoe Tasting
In 2014 lanceerde Marijn de collectie voor het eerst voor de consument. Hij deed dat in Amsterdam waar hij het drinken van whisky combineerde met de presentatie van zijn schoenen. Met zijn ‘Shoe Tasting’ concept reisde hij al vele steden af. Door meerdere zintuigen te prikkelen bij de consument vond hij een unieke manier om de filosofie en de passie van zijn merk over te brengen op nouja, ons allemaal!

Toekomst
Als ik Marijn vraag hoe hij de toekomst ziet voor Wednesday Whiskey is hij duidelijk. In 2020 heb ik 500 verkooppunten voor Wednesday Whiskey.
De schoenen worden nu bij ongeveer 100 verkooppunten aangeboden wat al een hele stap is voor een merk dat pas zo kort in de markt ligt. Ook vertelde hij een nieuw feitje; Dit seizoen zal de volledige eerste vrouwen collectie van Wednesday Whiskey in de winkels liggen. ‘Het was het ontbrekende puzzelstukje’ aldus Marijn.

Voor de nieuwsgierige vrouwen onder ons, volgende week komt er een stuk online over waar je de nieuwe vrouwen collectie van Wednesday Whiskey kunt gaan kopen. STAY TUNED! 

Winkelwagen